Menu

Z życia szkoły

• Wycieczka

Wycieczka do Buska - Zdroju

W dniach 30,31 maja 2022r. uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w 2-dniowej wycieczce do Buska-Zdroju, Tokarni, Chęcin. Celem wycieczki było zwiedzanie wybranych zabytków i poznanie atrakcji turystycznych województwa świętokrzyskiego.

Pierwszym punktem naszej wycieczki były warsztaty artystyczne „Zaprojektuj i wykonaj własny upominek” w hotelu BRISTOL**** ART&MEDICAL SPA, na których uczestnicy projektowali pamiątkowe torby oraz pobyt w hotelowym basenie. Po chwilach relaksu przyszedł czas na zwiedzanie miasta Busko-Zdrój. Wielkie wrażenie wywarła na nas największa w Polsce Tężnia Solankowa (70m. średnicy i 10m. wysokości) wraz z tarasem widokowym. Tego dnia zwiedziliśmy również teren sanatorium uzdrowiskowego Marconi gdzie degustowaliśmy lecznicze wody solankowe oraz siarkowe. Na zakończenie pierwszego dnia udaliśmy się na pokaz fontann świetlnych.

Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania Skansenu Wsi Kieleckiej w Tokarnii, następnie przejechaliśmy do Centrum Nauki Leonardo Da Vinci. Mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe fizyczne modele odtworzone na podstawie projektów autorstwa Leonardo Da Vinci – mistrza, wynalazcy, wizjonera i wielkiego artysty. Obejrzeliśmy wystawę „Człowiek – niezwykła maszyna”, która przedstawia pięć czynności życiowych człowieka (oddychanie, bicie serca, reakcja na bodźce, utrzymanie postawy pionowej ciała oraz odżywianie ), które utrzymują organizm w stanie biologicznej równowagi. Na wystawę składało się wiele stanowisk multimedialnych i mechatronicznych. Ostatnim punktem naszej wycieczki były ruiny Zamku w Chęcinach.

Droga powrotna do Iwowego była bardzo wesoła, pełna wspólnego śmiechu, śpiewu i zabawy. Zmęczeni choć pełni nowych doświadczeń i zadowoleni z wyjazdu wróciliśmy bezpiecznie pod szkołę. Uczestnicy podziękowali brawami panu kierowcy za bezpieczną podróż oraz nauczycielom za zorganizowanie wyjazdu p. Olga Zadrożna – kierownik wycieczki, p. Jolanta Maszkiewicz, p. Mateusz Gąska – opiekunowie.